Vai zinājāt, ka pirmais buklets radies jau tālajā 15. gadsimtā, kad grāmatu iespiešana sākusi savu slavas gājienu? Mūsdienās bukletu pārpilnība dažkārt apgrūtina uzņēmēju vēlmi izcelties, tomēr pareizi izstrādāts reklāmas materiāls joprojām spēj piesaistīt uzmanību. Vai radies jautājums, kāpēc daži uzņēmumi ar bukletu palīdzību sasniedz pārliecinošus rezultātus, kamēr citi ne? Lai top skaidrs, ka vienkārši izveidot bukleta dizainu nav pietiekami — svarīgi izvairīties no būtiskām kļūdām, kas var būtiski samazināt bukleta kopējo efektivitāti.
Bieži rodas situācija, kad reklāmas materiāls tiek veidots bez konkrēta fokusa. Rezultātā dizains kļūst pārblīvēts ar nejauši izvietotu informāciju, attēliem un saukļiem. Lai atšķirtos, bukleta dizains jāveido, sākot ar mērķa definēšanu: vai nepieciešams radīt zīmola atpazīstamību, piedāvāt atlaidi, vai varbūt informēt par jaunu produktu līniju? Ja nav nosprausts skaidrs mērķis, lasītājs var apjukt un buklets zaudē savu galveno uzdevumu. Raugoties no plānošanas puses, ieteicams izvirzīt vienu galveno vēstījumu, to izvietot redzamā vietā un atbalstīt ar vizuāli atbilstošiem elementiem.
Pārāk lieli teksta blāķi un haotiski izkārtoti elementi var atnest vairāk kaitējuma nekā labuma. Iedomāta saruna birojā varētu sākties ar izsaucienu: “Kāpēc šī bukleta dizains izskatās kā laikraksts bez rindu atstarpēm?” Dizains jāveido pārdomāti, pievēršot uzmanību atbilstošam burtu lielumam, saprotamām atstarpēm, krāsu saskaņai un pietiekamiem teksta “elpceļiem”. Pārāk daudz nevajadzīgu attēlu rada troksni, kas nomāc īsto vēstījumu. Lai saglabātu lasītāja uzmanību, ieteicams izmantot īsus teikumus un atsaukties tikai uz svarīgāko informāciju, it īpaši, ja buklets paredzēts pasākumu, piedāvājumu vai cita aktuāla satura reklamēšanai.
Ikviens uzņēmums vēlas izcelties, taču nereti bukleta dizains neatspoguļo zīmola identitāti. Rezultātā potenciālie klienti var neapzināti uztvert materiālu kā svešu vai mazāk profesionālu. Lai no tā izvairītos, svarīgi ievērot zīmola krāsu paleti, logotipa proporcijas un fontus, kas turpina uzņēmuma stāstu. Kad licies, ka mazliet «paspēlēšanās» ar dizainu radīs vairāk jaunrades, patiesībā var rasties nevajadzīgs konflikts ar citiem uzņēmuma vizuālajiem materiāliem. Uzmanības centrā ir viegli atpazīstams stils un vienota dizaina valoda.
Daļa bukleta veidotāju aizmirst par to, ka svarīgākajos punktos jāvirza lasītāja skatiens loģiski. Kad sākas haotiska informācijas izvietošana, lasītājs sajūt apjukumu un pamet bukletu, pat neiegūstot vissvarīgāko vēsti. Lai no tā izvairītos, bukleta dizains jāveido ar pārdomātu struktūru. Tekstuālā satura galvenie virsraksti un apakšvirsraksti jāpadara pietiekami kontrastējoši, turklāt vēlams izvietot tos aptuveni pie skata centra laukumiem. Nelieli, taču kodolīgi apraksti var efektīvi turpināt galveno tēmu, nevis to nogremdēt milzīgā vārdu plūsmā. Izceļami arī call-to-action elementi, kas raksturo galveno piedāvājumu un mudina rīkoties.
Nereti radošā komanda izgatavo dizainu, bet aizmirst noskaidrot drukas parametru prasības. Piemēram, neatbilstošs faila formāts, nepareizi definētas krāsu paletes vai pārāk zema attēlu izšķirtspēja var novest pie drukas kvalitātes problēmām. Uzņēmumiem, kas rūpējas par profesionāla rezultāta sasniegšanu, jāņem vērā gan papīra biezums, gan apdares veids, gan arī reālās ražošanas iespējas. “Mūsu fails neatbilda tipogrāfijas prasībām, un viss iznāca izplūdis!” – šāds nepatīkams scenārijs nav retums. Lai izvairītos no vilšanās, ieteicams ne tikai izveidot lielisku dizainu, bet arī pārliecināties, ka tas būs atbilstošs drukas tehniskajiem nosacījumiem. Ērtākais solis ir laicīgi konsultēties ar profesionāļiem un droši pārbaudīt, pirms dizains tiek sūtīts ražošanā.
Veiksmīgam bukletam ir būtiski ne tikai izskatīties pievilcīgi, bet arī atbilst drukas standartiem, lai rezultāts būtu kvalitatīvs. Plašāku ieskatu dažādās drukas iespējās sniedz bukletu drukāšana, kur uzzināt par formātiem, materiāliem un citām būtiskām niansēm.
Neatkarīgi no tā, vai aktuāls ir jaunās kolekcijas piedāvājums, uzņēmuma pakalpojumu izcelšana vai reklāmas kampaņa, iepriekš minētās piecas kļūdas var viegli sagraut lieliskas idejas. Bukleta dizains prasa uzmanību, sistemātisku pieeju un zīmola identitātes ievērošanu. Izvairoties no neskaidra mērķa, pārmērīga satura, pretrunīgiem zīmola elementiem, nesakārtotas informācijas un drukas specifikas nesakritībām, iespējams radīt materiālu, kas pārliecinoši sasniedz savu auditoriju un nodrošina labus rezultātus. Vai būtu vēl kāds labāks brīdis, lai radītu īstu, uzmanību piesaistošu bukletu, kas izceltu jūsu biznesu?