Veikalā cilvēka skatienam produktu etiķetes piesaistās vidēji tikai 2–3 sekundes, pirms viņš pieņem lēmumu – paņemt preci vai doties tālāk. Vai jūsu produkta etiķetes ir pietiekami pārliecinošas, lai piesaistītu uzmanību un pārdotu jau no pirmā acu skatiena? Pat nelieli dizaina elementi bieži vien ir izšķiroši faktori šajā īsajā mirklī.
Zīmola veiksmes atslēga ir izcelt produktu starp simtiem citu līdzīgu preču. Tieši te gudri pārdomāta etiķetes druka kļūst svarīgāka nekā jebkad agrāk. Lai radītu produktu etiķeti, kas ne tikai izskatās pievilcīgi, bet arī stratēģiski piesaista klientu uzmanību, apskatīsim astoņus efektīvus dizaina paņēmienus.
Krāsas, iespējams, ir viens no spēcīgākajiem komunikācijas līdzekļiem dizainā. Vai zinājāt, ka gandrīz 85% patērētāju izvēlas preci, balstoties tieši uz tās krāsu paletes emocionālo piesaisti? Pareizi izvēlētas krāsas etiķetei spēj izraisīt dziļu emocionālu reakciju, gluži instinktīvi piesaistot skatienu un pastiprinot vēlmi produktu iegādāties. Piemēram, siltie toņi, piemēram, sarkanais vai oranžais, aktivizē centrālo nervu sistēmu un rosina impulsīvus pirkumus, savukārt vēsākie toņi rada mierīgāku un uzticamāku iespaidu. Etiķetes druka ļauj izmantot šo zināšanu praksē.
Daudzi ražotāji kļūdaini domā, ka vairāk teksta un informācijas uz etiķetes palielina pārdošanas iespējas. Patiesībā klienta acis ļoti ātri nogurst no pārāk pieblīvētiem dizainiem un sarežģītiem fontiem. Veiksmīgākās etiķetes drukas dizainā fonta izvēle un teksta daudzums ir rūpīgi līdzsvaroti, lai galvenie vēstījumi būtu viegli uztverami pat no lielāka attāluma.
Piesaistoši attēli vai oriģinālas ilustrācijas ir vizuālie elementi, kas nekavējoties pievērš lietotāja uzmanību. Vairums cilvēku produktu etiķetes aplūko acumirklī, un šajā īsajā brīdī vizuālais saturs kļūst īpaši svarīgs. Atcerieties, ka slikta attēlu kvalitāte vai nepārdomātas ilustrācijas var negatīvi ietekmēt uztveri par produkta kvalitāti. Izvēlieties augstas izšķirtspējas fotoattēlus un stilīgi izstrādātas ilustrācijas, kas atspoguļo produkta raksturu un pozicionējumu tirgū.
Ne tikai dizaina krāsas un attēli vien nosaka, cik veiksmīgas būs produktu etiķetes. Tikpat būtiski ir izvēlēties materiālu, kas rosina patīkamas asociācijas un atbilst produkta būtībai. Piemēram, amatnieciski ražotiem produktiem var piestāvēt matēts papīrs vai ekoloģisks, otrreiz pārstrādāts materiāls, savukārt augstākās klases precēm piemērotākas būs glancētas etiķetes vai dizaini ar metāliskiem efektiem, padarot produktu premium līmeņa iespaidā. Materiāla taustāmība tiešā veidā sekmē pozitīvu klientu pieredzi.
Katra produkta etiķetei būtu jāatspoguļo arī galvenais iemesls, kādēļ potenciālajam pircējam ir vērts izvēlēties tieši šo preci, nevis konkurentu piedāvājumus. Skaidri un uzskatāmi izceļot produktu priekšrocības – vienalga, vai tas būtu ražošanas veids, dabiskas sastāvdaļas vai īpaša tehnoloģija –, jūsu etiķetes kļūst par spēcīgu pārdošanas instrumentu ikvienā veikalā vai pasākumā.
Laba produkta etiķete palīdz klientam ātri saprast, kas ir būtiskākais un kāpēc viņam tas nepieciešams tieši šobrīd. Dizaina hierarhija palīdz izcelt galveno informāciju, piemēram, produkta nosaukumu vai īpašo sastāvdaļu, vienlaikus neaizmirstot par sekundāru informāciju – svars, sastāvs vai uzglabāšanas noteikumi. Veiksmīgākās produktu etiķetes izmanto krāsu kontrastus, dažādus fontu izmērus un tipogrāfijas stilus, lai pircējam radītu skaidru vizuālo secību, vadot viņa acis soli pa solim noteiktā secībā.
Atrasties tirgū, kur konkurence ir milzīga, nav viegli. Tieši tāpēc efektīvai etiķetei jābūt oriģinālai un viegli atpazīstamai. Pat visvienkāršākos produktus iespējams padarīt īpašākus, radot atmiņā paliekošu iepakojuma dizainu – piemēram, netradicionālas formas, nestandarta izvietojumu tekstam vai pārsteidzošus dizaina elementus, kas izraisa emocijas un rada vēlmi preci nogaršot, izmēģināt vai iegādāties nekavējoties.
Etiķešu dizaina veidošana ir dinamiska darbība. Regulāri testējiet savu mērķauditoriju – piemēram, veicot aptaujas vai ievācot datus par pārdošanu. Ļoti bieži pat nelielas izmaiņas dizainā, materiālā vai krāsu kombinācijā var būtiski uzlabot pārdošanas rezultātus. Nepārtraukta testēšana un pielāgošana ļaus jums optimizēt etiķešu dizainu un vienmēr būt soli priekšā konkurentiem.
Vai jūsu produktu etiķetes ir gatavas piesaistīt klientu uzmanību un izcelties? Izmantojiet šos dizaina principus un veidojiet etiķetes, kas ne tikai pārliecina, bet arī pārdod!