Vidēji katrs biroja darbinieks dienā pieraksta ap 30 īsu piezīmju — tas ir milzīgs potenciāls zīmola redzamībai, kas bieži paliek neizmantots. Vai zināji, ka vienkāršs bloks ar uzņēmuma logotipu var atgādināt par tavu zīmolu pat 250 darba dienas gadā? Ja vēlies, lai katra lapa kļūst par nelielu reklāmas laukumu, blociņu apdruka jāsāk ar skaidru plānu.
Turpmākajās rindkopās soli pa solim tiks atklāts, kā pārvērst ideju par funkcionālu un estētisku pierakstu grāmatiņu, kas kalpo mārketinga mērķiem, nezaudējot praktiskumu.
Pirms atvērt dizaina programmu, noskaidro, kam blociņš būs paredzēts. Klientu sanāksmes, darbinieku apmācības vai dāvanas izstādē — katrs scenārijs prasa atšķirīgu pieeju. «Kāpēc šis bloks ir vajadzīgs?» — tiklīdz uz šo jautājumu ir skaidra atbilde, kļūst vieglāk pieņemt lēmumus par izmēru, papīra veidu un lapu skaitu.
Neaizmirsti arī par vidi, kurā blociņš tiks lietots. Ja tas bieži ceļos somā, izvēlies izturīgāku papīru un stingrākas vāka loksnes. Bet biroja galdam piemērotāks būs elegantāks, plānāks risinājums ar iespēju viegli noraut lapu, lai atstātu kolēģim zīmīti.
Dizains ir kā skatuve, uz kuras uzstājas tavs zīmols. Kontrastējošas krāsas, tīra tipogrāfija un pietiekami lieli atstarpes nodrošina, ka piezīmes netiek «nospiestas» ar grafiskiem elementiem. Gluži kā labā prezentācijā, arī šeit jāievēro balanss starp vizuālo un praktisko.
Līdzsvaru atradīsi, ja atceries zelta likumu — sava logotipa izmērs nedrīkst traucēt rakstīt. Apsver dizaina variantu, kur logotips atkārtojas katrā lapā stūrī vai ūdenszīmes veidā. Lai iegūtu idejas lapu izkārtojumam, ieskaties sadaļā bloknotu izgatavošana, kur atradīsi populārākos formātus un iesiešanas risinājumus.
Nav divu vienādu piezīmju grāmatiņu, jo sajūta, ko rada papīrs, spēj pastāstīt par zīmolu tikpat daudz kā krāsas. «Matēts, lai neatstarotu gaismu, vai ar vieglu glancējumu prezentācijām?» – šo dilemmu bieži risina mārketinga komandas. Ja svarīga ir rakstīšanas pieredze, 90 g/m² nekrītots papīrs būs drošs risinājums; ja galvenais ir luksusa iespaids, izvēlies ar kokvilnu bagātinātas lapas. Vienīgais, par ko vienprātīgi vienojas poligrāfi, – pārāk plāns papīrs ļauj tintei izsūkties cauri un sabojā blociņu apdrukai radīto tēlu.
Apdare strādā kā elegants noslēdzošais akords. Folijas spiedums vai reljefs uz vāka piešķir ekskluzivitāti, bet mīkstais Soft Touch lamināts rada «wow» efektu, tiklīdz klients paņem bloku rokās. Pārsteidzošs fakts: melns folijas spiedums uz tumši zila vāka biroja vidē piesaista 23 % vairāk skatienu nekā klasiskā sudraba krāsa.
Digitālā druka ir ātra un elastīga – noderīga, ja nepieciešami 50 personalizēti eksemplāri konferencēm. Tomēr, tiklīdz tirāža pārsniedz 300 gabalus, ofseta metode kļūst ekonomiskāka, turklāt nodrošina perfektu krāsu saskaņu visā partijā. Vai mazāks daudzums vienmēr maksā dārgāk? Paradoksāli, bet apvienojot vairākus dizainus vienā loksnē, izmaksas samazinās par 15 %, jo samazinās papīra atgriezumi.
Izvēloties tirāžu, neaizmirsti par noliktavas realitāti: pārāk liels daudzums aizņem plauktus, bet pēcsezonas pārpalikumi kļūst par atkritumiem. Gudra plānošana nodrošina, ka blociņu apdruka saglabā rentabilitāti un elastību, ļaujot atkārtot pasūtījumu, tiklīdz mainās kampaņas vizuālie akcenti.
Nereti projektā viss šķiet pabeigts, līdz atveras pirmā kaste un redzams neprecīzs griezums vai izplūdusi krāsa. Lai šādu vilšanos novērstu, obligāts ir drukas paraugs. Tas ir viens vienkāršs eksemplārs, kas apstiprina krāsu atbilstību, perforācijas vietu un spirāles stiprību. «Labāk viena diena testiem, nekā mēnesis labošanas darbiem,» mēdz teikt ražošanas vadītāji. Pārsteidzošs skaitlis: aptuveni 8 % tipogrāfijas bojājumu tiek pamanīti tikai pēc iepakošanas, tāpēc vizuāla pārbaude pirms nosūtīšanas ietaupa gan nervus, gan budžetu.
Pēc kvalitātes akceptēšanas sākas loģistikas finiša sprints. Vai sūtījumu piegādāt uz vairākiem birojiem? Vai pievienot personalizētu apsveikuma kartīti katram partnerim? Šīs mazās detaļas paceļ blociņu apdrukas kampaņu no «vienkārši piegādāts» uz «pārdomāts līdz galam». Ja plānota starptautiska izsūtīšana, apsver vakuuma iesaiņojumu, lai pasargātu malas un pasniegtu produktu kā jaunu arī pēc ilgāka ceļojuma.
No mērķa definēšanas līdz pēdējai lapai — piecu soļu process atklāj, ka veiksmīga blociņu apdruka nav nejaušība, bet rūpīgi strukturēta stratēģija. Saprotot auditoriju, izstrādājot funkcionālu dizainu, izvēloties piemērotu materiālu, optimizējot tehnoloģiju un noslīpējot loģistiku, rezultāts kļūst par instrumentu, kas runā uzņēmuma vārdā katru reizi, kad tiek pāršķirta lapa.
Vai pienācis brīdis, kad tavs zīmols pelna būt redzams ne tikai ekrānos, bet arī cilvēku plānotājos? Izmanto šos soļus, lai piešķirtu nākamajai piezīmju grāmatiņai stāstu, ko klienti vēlēsies lasīt atkal un atkal!